Informatie in woord en beeld.
Labrador retriever
Esther Verhoef 1968-
Lisse: Zuidboek Produkties, 1999
131 p. : ill.
90-6248-988-5

De auteur heeft meer boeken over honden op haar naam staan. In de verschillende hoofstukken geeft zij informatie over: geschiedenis, rasstandaard, voor welke doeleinden dit ras gebruikt kan worden, aandachtspunten i.v.m. kinderen, eerlijke karakterbeschrijving, opvoeding, voeding, ziekten en afwijkingen en fokken. Duidelijke waarschuwingen en adviezen vóór de aanschaf en nuttige adressen in verband met de aanschaf. Het is belangrijk dat een puppy spelenderwijs wordt opgevoed: in dit boek wordt helaas geen onderscheid gemaakt tussen de opvoeding van een volwassen hond en een puppy waardoor het achterblijft bij de laatste ontwikkelingen in de hondengedragsleer. Geïllustreerd met prachtige grote kleurenfoto's.

Over Esther Verhoef

Esther Verhoef ('s-Hertogenbosch, 27 september 1968) is een Nederlands schrijfster.

Esther Verhoef (geboortenaam Verhallen) groeide op in 's-Hertogenbosch en in het nabijgelegen Rosmalen. Haar eerste publicaties verschenen in 1989 en betroffen columns in het blad Flair. Tussen 1995 en 2005 schreef ze vijftig informatieve boeken over huisdieren, waarvan er wereldwijd zo'n acht miljoen over de toonbank gingen. Haar dierenboeken zijn vertaald in ruim tachtig landen. Verhoef deed zelf grotendeels de fotografie voor haar boeken.

Bekendheid bij het grote publiek verwierf zij toen zij thrillers begon te schrijven. In 2003 debuteerde ze met de thriller Onrust, die in 2004 werd genomineerd voor de Gouden Strop en spoedig daarna vertaald in het Duits. De opvolger Onder druk werd genomineerd voor de Gouden Strop 2005. Op 22 september 2005 won Verhoef met Onder Druk in Antwerpen de Diamanten Ko…Lees verder op Wikipedia